Black punkowe Mary i Tuja Szmaragd (Wij) we wspólnym singlu.

Black punkowy zespół Mary udostępnił trzeci i ostatni singiel z nadchodzącego, debiutanckiego albumu, którego premiera zaplanowana jest na 15 listopada 2024 roku nakładem wytwórni Piranha Music.

„Czartowe Pole” to nie tylko tytuł utworu, ale również prawdziwe miejsce na Roztoczu. Legenda głosi, że stojąca niegdyś w tym miejscu karczma została przeklęta przez lokalne kobiety, których mężowie chodzili tam grać w kości i przepijać pieniądze. Karczma zapadła się pod ziemię, a w jej miejscu wyrósł las. Utwór jednocześnie opowiada legendę o skrzypku, któremu Diabły kazały grać, aż padnie z wycieńczenia.
W rolę chłopki przeklinającej karczmę wciela się tutaj gościnnie Tuja Szmaragd, wokalistka zespołu Wij. Tekst parafrazuje wiersz Bolesława Leśmiana pt. „Karczma”, zaś muzyka nawiązuje do znanej melodii, która pojawia się w muzyce ludowej od morza po Tatry.

Oficjalne “release party” albumu odbędzie się 29 listopada w warszawskim klubie Voodoo, a gościnnie wystąpią również wrocławskie Grimoire oraz lokalne The Relicts. Bilety już w sprzedaży na GoOut.

Wydarzenie na Facebooku

ZAMÓW PŁYTĘ W PREORDERZE: 

www.piranha-music.com

Mary

Mary to podwarszawski zespół grający black metal po polsku, na d-beacie i z elementami punka. Zespół kładzie ogromny nacisk nie tylko na szybkie, hiciarskie riffy, ale również na warstwę liryczną, którą tworzą prawdziwe opowieści i przesądy z polskiej wsi. Usłyszycie tu zarówno dużą ilość wpadających w ucho chórków, karczemnych zaśpiewek i wiejskich melodyjek, jak i efektowną warstwę instrumentalną.

Ich debiutancka EP to koncepcyjna opowieść o polskiej wsi oparta o historie, których bali się nasi dziadkowie oraz wiejskie zwyczaje widziane w krzywym zwierciadle. Po dobrze przyjętych występach na Summer Dying Loud i gościnnym udziale w trasie Wija i Narbo Dacal, Mary kończą rok 2024 wiążąc się z wytwórnią Piranha Music i kontynuując koncept z EPki na swojej pełnowymiarowej płycie, na której poruszają ponadczasową tematykę chłopskiej niedoli, czerpiąc zarówno z wiejskiej, jak i popkultury. Teksty opowiadające o strachu przed niewyjaśnionym, przemocy domowej, głodzie, morderstwie z zazdrości czy buncie przeciw klasie wyższej były aktualne tak samo pięćdziesiąt, jak i pięćset lat temu.

Facebook Mary